وبلاگ شخصی امیررضا توکلی

بلوغ فکری یعنی 1- خودآگاهی 2- مطالعه 3- تجربه 4- منطق / و ضریب هوشی که نقش کاتالیزور رو داره.

وبلاگ شخصی امیررضا توکلی

بلوغ فکری یعنی 1- خودآگاهی 2- مطالعه 3- تجربه 4- منطق / و ضریب هوشی که نقش کاتالیزور رو داره.

تفکر سازمان یافته تیپ "تحلیلگر"

دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۴۱ ق.ظ

البته بحث بزرگیه و دانش من حتی 1 درصدشم نیست ولی فکر کنم همین چند مثقال دانشمم باز بذارم وبلاگ بدک نباشه

انسان ها مطابق "کلمات" فکر میکنن، مطابق مفاهیمی که در زبان مادریشون وجود داره (یا شایدم زبان دومی که بهش فکر میکنن) و اینا همه جایگاه خاص خودشون رو تو مغز دارن که تو تفکر کمک میکنن، به طور کلی برای تفکر منطقی من فکر کنم 4 تا دانش باید تلفیق شن: 1- زبانشناسی 2- علوم مغز و اعصاب 3- روانشناسی 4- مسائل مربوط به تفکر منطقی در علوم انسانی مثل فلسفه و منطق

برای اینکه بدونیم معنی دقیق کلمات چیه زبان شناسی لازمه، برای اینکه مطمین شیم تفکر ما نشات گرفته از خودآگاهه روانشناسی لازمه و مکمل این 2 مورد قبل هم علوم مغز و اعصابه که ببینیم اصلا مکانیزم تفکر ما چطوره و آیا اصلا جایی اشتباه هست درستش کنیم یا درست باشه تقویتش کنیم؟

خیلی پیچیدست، خیلی روش فکر کردم خیلی نوشتم تو دفترم، تهشم اینقدر رو مخ میره اینکه "چطور فکر کردن درسته؟" که به خودم استراحت میدم، استراحت میدم از فکر کردن به این موضوعات، میام میگم یه مدتی به "کلمات و مفاهیم" فکر نکنم و فقط به حواس 5 گانه فکر کنم، به احساسات نشات گرفته از طبیعت، به گرمی این دکمه های کیبرد به سفتی کف دستبندی که دستمه و روش چسب ریختم به بوی صابونی که الان رو دستم زدم به نور خورشیدی که از پنجره میاد به رنگ مبل، روش دست میکشم تیره میشه بعد از جهت مخالف که میکشم روشن میشه، اینا عین واقعیته، مفاهیم برداشت شده ازش نیست، خودشه، و من باید خودمو با اینا پر کنم تا آروم شم، که بعدش دوباره برم بحث بالا رو کامل تر پی بگیرم

ماشین گان ها وقتی زیاد باهاشون شلیک کنی داغ میکنن، باید بمونی سرد شه، بخش منطق گرای ذهن ماهم برای استراحت نیاز به کمی احساسات داره، به کمی "وللش بیا حال کنیم فقط" داره...

وللش فعلا،همه چیو وللش، برو یکم حال کن

  • موافقین ۳ مخالفین ۱
  • دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۴۱ ق.ظ
  • امیررضا توکلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی