وبلاگ شخصی امیررضا توکلی

بلوغ فکری یعنی 1- خودآگاهی 2- مطالعه 3- تجربه 4- منطق / و ضریب هوشی که نقش کاتالیزور رو داره.

وبلاگ شخصی امیررضا توکلی

بلوغ فکری یعنی 1- خودآگاهی 2- مطالعه 3- تجربه 4- منطق / و ضریب هوشی که نقش کاتالیزور رو داره.

اصلا یعنی چی «سنگین بودن»؟!

جمعه, ۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۱۸ ب.ظ

می‌خوام در مورد این مفهوم از زاویه دید جامعه صحبت کنم تا معنای قاموسی و ایناش مثلا توی دهخدا. فکر کنم درست باشه اگر بگم سنگین بودن از منظر جامعه یعنی: ۱- کمتر خندیدن ۲- حرکات انفجاری نداشتن ۳- حرکات کاملا عرف کردن و دوری از جلب توجه ۴- استفاده بیشتر از الفاظ مکاتبه ای و ... که همه اینا در نهایت ختم میشه به "ایجاد محیطی سخت برای طرف مقابل برای ارتباط برقرار کردن با تو" درست نمیگم؟ همه اینا در جهت اینن که آدما نتونن بهت نزدیک شن، خب...پس سنگین بودن یعنی "مشترک مورد نظر حوصله دوست جدید ندارد!" حالا یه سوال: این خوبه؟
جواب من اینه که نه! ذاتا خوب نیست، در شرایطی خاص میتونه خوب باشه ولی ذاتا خوب نیست، زندگی شخصی من میدونید چطوره؟ من اگر سنگین بودن محض ۰ باشه و باز بودن محض و خوش مشربی ۱۰۰ باشه پیشفرض با طرف ۵۰ تا میکنم و تلاش میکنم ببرمش به ۱۰۰ تا دوست شم باهاش (اگر فکر کردم دوست خوبیه) ولی خب متاسفانه جامعه سنگین بودن رو نه یک ویژگی اخلاقی خاکستری (خاکستری از این جهت که مثل چاقو میمونه، میشه استفاده خوب ازش کرد و استفاده بد ازش) که یک ویژگی اخلاقی خوب و سفید میدونه! و این وحشتناکه! تصور کن جامعه ای رو که ایزوله بودن آدم ها درش ارزش محسوب میشه! اینکه نذاری آدما بهت نزدیک شن و دوستت شن، نمیخوام بگم ما باید با همه دوست بشیم و از فردا باید با همه بگیم بخندیم، بحثم اینه: "جامعه ای که سنگین بودن aka تلاش برای ایزوله بودن درش ارزش بشه شدیدا میره به سمت ستیزه جویی و عدم همدلی و همیاری و خب...تمام اون چیزی که الان هستیم"
پادکست شماره ۲ علی بندری بود فکر کنم، درباره برویک، همون قاتل نروژی که چند ده نفر بچه رو تو یه جزیره کشته بود. تحقیق کردن دیدن ۶ ماه تموم تو خونش تنها بوده و فقط وارکرافت بازی کرده، میبینی؟ ایزوله بودن و عدم تماس با آدم ها ما رو نسبت بهشون بی رحم میکنه، من هر چقدر کمتر در تماس و تو چشم تو باشم تو راحت تر میتونی سر منو ببری! راحت تر میتونی ماشه رو بکشی! راحت تر میتونی ببینی از فقر دارم میمیرم و بهم کمک نکنی! (مثلا!) البته من نمیدونم ستیزه جویی ما مقصرش اینه که ما سنگین بودن رو فضیلت اخلاقی میدونیم یا نه! اینکه سنگین بودن رو فضیلت اخلاقی میدونیم باعث شده ستیزه جو شیم ولی خب در هر حال یادتون باشه، سنگین بودن ذاتا چیز خوبی نیست! سنگین بودن فقط زمانی خوبه که اعتقاد داشته باشی جامعه میخواد پارت کنه! پس اگر در جمعی هستی که آدماش باحالن و قرار نیست پارت کنن، جوک بگو، مسخره بازی در بیار، یکم بخند :)

  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • جمعه, ۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۱۸ ب.ظ
  • امیررضا توکلی

نظرات  (۱)

کاملا موافقم . خوب می‌نویسی موفق باشی دوست من 

پاسخ:
فدایت گلم D:
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی